Læs her 6 konkrete tips til at styrke dit immunforsvar.

Først vil jeg lige påpege, at alfa og omega er selvfølgelig altid, at spise en sund og varieret kost, samt at drikke mindst 2 liter vand dagligt.

1) C-vitaminer er især god mod forkølelse. De er vandopløselige, så du skal ikke være bange for, at spise for mange. Et dagligt indtag af multivitaminer, er selvfølgelig også altid en god idé.

2) Echinacea også kaldet rød solhat, forebygger sygdomme og stimulerer immunforsvaret. Et virkelig must have, hvis du spørger mig. Tag den evt. forebyggende i vinterhalvåret, eller brug den akut under sygdom.

3) Snuron og influron fra allergica er også to gode produkter. Snuron er god ved forkølelse, og influron er god ved influenza. Indtag dem, når du mærker de første symptomer.

4) Mælkesyrebakterier er vigtige, for at holde en god tarmflora og fordøjelse. Op til 70% af immunforsvaret sidder i fordøjelsen, så derfor er det super vigtigt at have en sund fordøjelse.

5) Vekselfodbade hjælper kroppen til, at holde sig varm, og immunforsvaret boostes. Hav to baljer med vand, hvoraf den ene indeholder 38grader varmt vand, og den anden indeholder koldt vand. Sæt skiftevis fødderne i det varme og kolde vand et par gange. Pak herefter fødderne godt ind, og mærk varmen sprede sig i hele kroppen.

6) En anden god hjælp til, at holde kroppen varm er uldundertøj/tøj. Svannehanne sælger uldundertøj af god kvalitet, til både store og små. Og så er hun bare en dejlig kvinde med super god service :-)

Det var 6 hurtige og konkrete tips til dit immunforsvar. Jeg håber du kan drage nytte af dem.

Husk, at zoneterapi er et godt værktøj til, at hjælpe din krop i balance, og som styrker dit immunforsvar. Du er altid velkommen til, at kontakte mig for spørgsmål/tidsbestilling.

De kærligste hilsner Lena.

PS: Grøn te er også en af mine favoritter. Den indeholder nemlig mange antioxidanter. Du kan læse mere om grøn te HER.

Indlægget indeholder affiliatelinks (reklame).

Skriv et svar